Retuschera på Picasa

Har försökt mig på lite redigering.. Använder mig av redigerings programmet Picasa.
Kan hämtar här: http://picasa.google.com/! (det är gratis)
Det är väldigt bra program om du precis som jag är ny börjare och mest vill ändra på ljus, skuggor eller retuchera lite lätt. Inga direkt avancerade saker!

Vad tycker ni?


louise


Har använt mig av "Retuschera". Det är lite komplicerat att göra detta! I detta fallet har jag använt mig av en fjäril. Men för att kunna lyckas med detta måste du klistra in fjärilen någon annanstans i bilden såhär:




för att kunna retschera in ett föremål så måste du göra såhär



Nu ser man ju dock det färdiga resultet, men det ska alltså vara originalet av bilden och bilden som du vill retuchera in brevid.

Det är ganska komplicerat men man lär sig så småninomg! Kanske kan lägga ut en mer detaljerad guide om ni vill?


/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0